Chengdu.reismee.nl

Laos

Het laatste land dat we bezoeken is Laos. Wat een prachtig land , we hebben alleen het noorden gezien wat voornamelijk bestaat uit groene heuvels. Overal waar je kijkt is het groen zelfs in een stad als Luang Prabang. Deze junglestad met prachtige koloniale huizen is dan ook niet voor niks een Unesco beschermde stad. De hoogtepunten van ons bezoek aan Laos waren de watervallen bij Luang Prabang, we kunnen wel zeggen dit zijn de mooiste die we ooit hebben gezien met zoveel terassen en superblauw water, een feest om in te zwemmen! Ook de ballonvaart in Vang Vieng was adembenemend mooi maar ook spannend!

Aan het einde van de reis zijn we onze eigen weg gegaan. Ik wilde graag wat meer leren over yoga en meditatie en Menno wilde graag nog een keer terug naar het eiland Koh Ta Kiev. De yoga en meditatielessen waren interessant, soms erg zwaar, gezellig en leerzaam. Het vond plaats in Nong Kiaw, een klein plaatsje langs de rivier Nam Ou, een hele mooie plek om elke dag de lessen te volgen.

Na Nong Kiaw ben ik nog een keer teruggegaan naar een van mijn favoriete steden Luang Prabang voor een mountainbike tocht. Het was ontzettend leuk om door alle kleine dorpjes te fietsen waar nauwelijks toeristen komen en kinderen je staan op te wachten met hun vrolijke 'Sabaidee!'. Dit was tegelijk ook een van de zwaarste tochten die ik ooit heb gemaakt, 32 km, 35 graden, gravelwegen en heel veel heuvels. We waren kapot maar voldaan :)