Chengdu.reismee.nl

Siem raep, Ankor Wat en de zuidkust

We zijn in Cambodja! Het is hier heet, er zijn weer normale toiletten en het vervoer gaat hier per tuk tuk. We zijn begonnen in Siem raep het uitgangspunt voor een bezoek aan het belangrijkste tempelcomplex van Cambodja. De stad is dan ook erg toeristisch. Hier hebben we ons niet aan gestoord, verkopers volgen je op de voet als je door hun winkel loopt en je moet 5 keer zeggen dat je echt geen tuk tuk wilt (ook niet morgen of later) maar dat mocht de sfeer niet drukken. We hebben heerlijk gegeten. Werkelijk alles is aanwezig van kaasfondue tot sushi, dat verwacht je toch niet in Cambodja! Maar terug naar de tempels: Deze zijn gemiddeld meer dan 1000 jaar oud en gebouwd door allerlei verschillende machthebbers van Cambodja. Sommige hebben meer boeddhistische invloeden en anderen meer hindoeïstische. Een tempel is vooral heel bekend doordat Angelina Jolie daar rondrende voor de film Tomb Raider. Deze tempel is prachtig begroeid met een grote boom.

Na al dit culturele schoon in de hitte kregen we wel erg veel zin in een plons in zee dus hebben we ongeveer een week doorgebracht aan de kust. Eerst in otres Beach (Sihanoukville) en vervolgens op het eiland Koh Ta Kiev. Vooral dat laatste eiland was erg genieten. Zonder stroom, wifi en stromend water even helemaal back to basic. We hebben meters gelezen, door de jungle gelopen, gevolleybald, spelletjes gespeeld, kampvuren gestookt en de mooiste zonsondergangen gezien. En wat het compleet maakte: Er waren 4 puppies van 2/3 weken oud. Zo leuk om ze voor het eerst te zien lopen ;)

Christine

Echt heel leuk om jullie mooie reis zo ook een beetje mee te kunnen maken.
Leuke verhalen en die foto's (zoals uitzicht vanuit de hangmat) doen me helemaal verlangen om er zelf te zijn :-)
Geniet nog maar lekker verder de komende weken.

mam

Hele leuke foto's lekker warmwel een beetje jaloers geniet er van kussssss mam en pap

Wil en Greet

Mooie foto's en een heel mooi verhaal. Geen hondje meenemen naar Nederland?

Karen

Wat heerlijk zeg! Jullie maken een prachtige reis!